Czy obcokrajowcy powinni się uczyć polskiego?

Hallo hallo,

Przez jakiś czas nie nagrywałem filmiki na YouTubie, ale nie martwcie się, już wróciłem do tego. W tym vlogu mówię w obronie jednego obcego dziennikarza mieszkającego w Polsce który został krytykowany za fakt, że jeszcze nie mówi biegle po polsku.

Dla mnie nagrywając takie ‚vpisy’ to świetnie przygotowanie na rozmowy z medią lub z kanałami telewizyjnymi – liczysz na każde słowo, nie ma miejsca dla błędów, trzeba myśleć szybko, pewnie szybciej niż mówisz 🙂 Już oglądałem kilkakrotnie aż boli mnie słuchać tych błędów, ale wiem, że je popełnię i dla mnie, jak dla każdego uczenia, ta świadomość jest ważnym elementem uczenia się. Jeśli unikamy błędów, unikamy możliwość nauczenia się.

Każdym razie, dziękuję za oglądanie i proszę o Waszą opinię na ten temat.

4 uwagi do wpisu “Czy obcokrajowcy powinni się uczyć polskiego?

  1. Well in this case it’s not about speaking polish isn’t it?
    It seems, that the majority of the people who blame Henry Foy for not speaking polish, actually don’t angree with his views about the new goverment?

    Polubienie

    • Być może, że skorzystają ze jego brak umiętności, tak, natomiast używałem tego przykładu, żeby coś powiedzieć na temat wszystkich obcokrajowców mieszkających w Polsce. Dziękuję, że Pan/Pani przeczytał ten wpis, proszę wracać! Paddy

      Polubienie

    • Czesc Zula. Tak, raczej byłem tutaj tak długo, że mówię ‚o nas’ czyli o Polsce oraz o Polakach. Bardzo ciekawy proces, nie obudziłem się rok temu myśląc w ten sposób, ale głęboko tego się czuję. Pozdr i dziękuję, że obejrzyłaś ten film. Paddisław

      Polubienie

Dodaj komentarz